Pomáháme ❤
V této sekci si můžete přečíst bližší detaily ohledně zmíněných dobročinných organizací, sbírek a o výšce finančních darů.
Proč jsme tady
Trápí vás, když se setkáváte s krutostí a špatným zacházením se zvířaty, když vidíte jejich bolest a utrpení? Není Vám lhostejný osud milionů zvířat, která každodenně trpí? Vadí vám, že denně nenávratně mizí mnoho vzácných živočišných druhů většinou v důsledku ničení životního prostředí? To vše se hluboce dotýká i nás, a proto se snažíme, pokud je to v našich silách, hájit zájmy a práva zvířat a měnit situaci k lepšímu.
Posláním nadace je trvale zlepšovat vztah člověk – zvíře – životní prostředí, pomáhat zmírňovat utrpení a zajišťovat přijatelné životní podmínky zvířat v lidské péči, držených v zajetí i zvířat volně žijících. Toto poslání vychází z přesvědčení, že zvířata jsou cítící bytosti, které si zasluhují pozornost, péči a ochranu ze strany člověka. Vychází z myšlenky, že každý život (nejen ten lidský) má svou vlastní neopakovatelnou hodnotu a že v přírodě existují vzájemné vazby pro přežití všech živých organismů a udržení rovnováhy celého ekosystému.
Kdo jsme
Jsme nevládní, nezisková organizace se statutem nadace. Našimi zakladateli jsou paní Marcela Lund, Česká zemědělská univerzita v Praze, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně a Veterinární a farmaceutická univerzita v Brně. Již od roku 1994 hájíme práva a zájmy zvířat především na území naší republiky. Vzhledem k našemu členství v mezinárodních organizacích RSPCA (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals), WSPA (World Society for the Protection of Animals) a Eurogroup for Animal Welfare se podílíme také na celosvětových projektech a kampaních na ochranu zvířat. Spolupracujeme s našimi i zahraničními státními i nevládními organizacemi, zabývajícími se ochranou zvířat a přírody a také s předními světovými odborníky v tomto oboru. Finanční prostředky pro svoji činnost získáváme z dárcovství občanů a firem, z příspěvků a grantů převážně zahraničních charitativních organizací. Podporuje nás asi 800 registrovaných dárců. Naším mediálním partnerem je Český rozhlas 2 a pravidelně spolupracujeme s redakcí pořadu České televize “Chcete mě?”. Moderátorka tohoto pořadu, zpěvačka paní Marta Kubišová, je čestnou členkou správní rady Nadace.
Založení Institutu Nadace na ochranu zvířat
1. července 2005 byl založen Nadací na ochranu zvířat a paní Martou Kubišovou Institut Nadace na ochranu zvířat, o.p.s. (INOZ). Institut sdílí s Nadací stejné poslání (harmonizace vztahu člověk-zvíře-životní prostředí), které bude naplňovat prostřednictvím:
Z naší činnosti
Vzhledem k našemu statutu je naším úkolem získávat a přerozdělovat finanční prostředky. Poskytujeme finanční podporu projektům a aktivitám, které odpovídají cílům Nadace. Pravidelně podporujeme útulky pro psy a kočky a záchranné stanice pro handicapované volně žijící živočichy. V případě živelních katastrof a podobných krizových událostí (např. povodně 1997 a 2002) se snažíme co nejúčinněji pomoci a organizováním sbírek finančně i materiálně přispět v nejvíce postižených oblastech.
Věříme, že zvířatům je často ubližováno nejen ze zlého úmyslu, ale v důsledku nevědomosti. Proto klademe důraz především na vzdělávání, osvětu a šíření informací o zvířatech, o jejich životě a přirozených potřebách. Vycházíme z toho, že milovat zvířata znamená je znát.Vydáváme vzdělávací materiály, pořádáme vzdělávací akce. V rámci informačních kampaní oslovujeme veřejnost a šíříme palčivá témata ochrany zvířat ve sdělovacích prostředcích.
Snažíme se pomáhat tam, kde dochází k týrání zvířat nebo ničení jejich životního prostředí a ti, kteří k tomu nejsou lhostejní, se na nás obrátí. Přispíváme radou a doporučením vhodného postupu či dáváme podněty k řešení případů týrání zvířat u kompetentních orgánů.
Uvědomujeme si nutnost existence moderních právních předpisů, které lze důsledně prosazovat v praxi, a proto se zasazujeme o přijetí takových zákonů, které zaručují zvířatům lepší ochranu.
Ředitelka
Ekonomický úsek
Úsek SOS Zvíře
Ing. Kamila Jandová
Chcete-li finančně přispět na naši činnost, děkujeme za jakoukoli částku zaslanou na bankovní účet:
Můžete nás podpořit jednorázově či pravidelně, např. formou trvalého příkazu k úhradě. I malá částka, která je zasílána pravidelně, má pro nás velký význam.
Na poskytnutý příspěvek Vám rádi na požádání vystavíme potvrzení o přijetí daru.
Cílem systému nadace Dobrý anděl je, aby rodiny nemocných dostávaly pravidelnou měsíční finanční pomoc ve výši několika tisíc korun. Tímto způsobem umožníme dárcům – Dobrým andělům – navýšit měsíční příjem rodin s dětmi, které přivedla těžká nemoc do těžké životní situace, v průměru o 20 %.
Věříme, že už měsíční příspěvek v řádu tisíců může pomoci překlenout těžkou životní situaci, do které se rodiny s dětmi velmi rychle dostávají po propuknutí onkologického nebo jiného závažného onemocnění. Toto období znamená kromě velkého stresu a bolestí také zvýšení výdajů v době, kdy příjem rodiny výrazně klesá.
Nadace Dobrý anděl pomáhá rodinám, které se vlivem nemoci dostaly do tíživé situace. Přehled onemocnění, při kterých pomáháme, je uveden v následující tabulce. U všech typů onemocnění platí, že je pacient léčen ve zdravotnickém zařízení na území ČR. Pacientem musí být rodič starající se alespoň o jedno nezaopatřené dítě, nebo nezaopatřené dítě.
Rodiny s dětmi v tíživé situaci, kde se otec, matka nebo dítě potýkají se závažným a dlouhodobým onemocněním, mohou požádat o pravidelnou finanční pomoc prostřednictvím kontaktního formuláře nebo na tel. 733-119-119 a e-mailu [email protected]. Každá žádost je posuzována individuálně, na pomoc není právní nárok.
Fond ohrožených dětí (FOD) je nevládní nezisková organizace na pomoc ohroženým dětem s pověřením k výkonu sociálně-právní ochrany dětí.
Vznikl dne 2. dubna 1990 z iniciativy pěstounů a osvojitelů. Sídlí v Praze 1, má působnost na území celé republiky a v současné době provozuje 15 zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek s kapacitou 322 míst.
Fond ohrožených dětí pořádá od roku 1994 každoročně directmailingovou celonárodní dobročinnou sbírku, vždy o Vánocích a k Mezinárodnímu dni dětí. Jen díky této sbírce a další velké podpoře veřejnosti se z malého občanského sdružení stala ve druhé polovině 90. let největší nestátní nezisková organizace na ochranu dětí u nás. Zatímco před sbírkou byl rozpočet FOD v řádu statisíců, čistý výtěžek již prvního (vánočního) kola celonárodní sbírky v roce 1994 přesáhl 11 milionů korun. Výtěžek sbírky byl věnován na rozvoj pěstounské péče (bezúročné půjčky na zlepšení bytových podmínek velkých pěstounských rodin, nevratné příspěvky na výživu dětí zejména v případech, kdy pěstounům byly zastaveny dávky státní sociální podpory z důvodu slovenského státního občanství přijatého dítěte) a na vytvoření sítě regionálních poboček zaměřených na terénní sociální práci. V dalších letech byla sbírka použita na vybudování azylových domů pro rodiny s dětmi a na vytvoření sítě zařízení pro přechodnou rodinnou péči Klokánek. Bez podpory veřejnosti by FOD nedokázal pomáhat různými formami služeb ohroženým dětem.
V roce 2013 vstoupila v platnost novela zákona o sociálně právně ochraně dětí, která upravovala i financování ZDVOP (zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc) – Klokánků. I přesto, že nezávislá studie tohoto návrhu zákona, kterou si MPSV nechalo vypracovat, poukázala na to, že platnost této novely bude pro Klokánky likvidační, vláda tuto novelu zákona schválila. Tato novela zákona také omezila kapacitu zařízení. To znamená, že v budově, kde bylo vybudováno 12 bytů, můžeme v současné době využívat pouze 7 bytů (celková možná kapacita je dle zákona maximálně 28 dětí). Hypotéku ovšem platíme na celý dům a zákon neumožňuje využití těchto bytů jiným způsobem, protože děti by mohly být jinými nájemci ohroženy.
Doposud jsou tato zařízení značně podfinancována. Toto podfinancování vedlo k tomu, že FOD nemohl hradit své závazky vůči zaměstnancům, ale i PSSZ a finančnímu úřadu. FOD byly sice přiznány dotace na sociální služby, avšak jejich vyplácení bylo postupně vázáno na doložení dokladů o bezdlužnosti FOD, což jsme nemohli v požadovaném časovém limitu splnit. Požadované bezdlužnosti FOD dosáhl k 31. srpnu 2015. Ovšem splátkový kalendář není ve všech případech uznáván jako bezdlužnost. Takže vyplacení některých dotací bylo zcela zastaveno, nebo se uskutečnila jen první splátka dotace. Ve vyplácení mezd zaměstnancům byl skluz až 3 měsíce, nebyly pravidelně hrazeny odvody a začala být vykonávána exekuce dlužných plateb na některých bankovních účtech FOD, nebyly zdroje na úhradu vypočtených daní ze závislé činnosti za předcházející rok.
Dne 13. června 2015 na členském shromáždění odstoupilo vedení FOD v čele s JUDr. Marií Vodičkovou. Po schválení nových stanov FOD, které řešily nové volby a vznik pobočných spolků, byli zvoleni členové nového předsednictva – kolektivního statutárního orgánu Fondu ohrožených dětí a byly schváleny nové směry na příští období, jež měly napomoci vyvést FOD ze současné krize. Nové vedení přistoupilo k okamžité restrukturalizaci FOD. V rámci této restrukturalizace byl ukončen provoz 7 zařízení Klokánek a 1 Klokánek přešel pod jiného poskytovatele. Z důvodu odebrání registrace FOD jako poskytovatele sociálních služeb, byla ukončena činnost 22 terénních poboček FOD a 2 azylových domů. 3 azylové domy přešly pod jiného poskytovatele. Tímto se povedlo dosáhnout velkých úspor a FOD i nadále, za významné podpory veřejnosti, může provozovat 15 zařízení Klokánek. Prioritou vedení je v současné době prosazení novely zákona ohledně financování ZDVOP.
A tak nadále nebýt naší sbírky a další podpory veřejnosti, nebyly by ani Klokánky. Za tuto podporu a za každý dar a příspěvek proto mnohokrát děkujeme!
Od svého vzniku v dubnu 1990 do konce roku 2017 Fond ohrožených dětí:
– nalezl náhradní rodinu pro 782 dětí,
– řešil 53 930 případů ohrožených dětí v terénu,
– do azylových domů přijal 2 232 dětí s jejich rodiči a 37 dospělých svěřenců z dětských
domovů,
– do Klokánků přijal 7 523 dětí, z toho 1 626 bylo mladších tří let,
– 6 anonymních matek a 1 anonymní otec předali FOD své novorozené děti
(5 holčiček a 3 chlapce, v jednom případě dvojčátka).
FOD se od počátku věnuje i snaze o zlepšení legislativy a praxe na úseku ochrany dětí.
Nejdůležitější události jednotlivých let činnosti FOD najdete v našich Zpravodajích, vývoj činnosti FOD dokumentují Výroční zprávy FOD.
Nadace byla založena v roce 2008. Od té doby jsme v rámci grantového řízení rozdělili mezi neziskové organizace pomáhající seniorům více než 32 mil. korun a celkem seniory podpořili částkou téměř 50 mil. korun.
Naší vizí je důstojné a plnohodnotné stárnutí pro naše prarodiče.
Zároveň pracujeme na tom, aby společnost vnímala seniory s respektem.
Naším posláním je provázet stárnutím. Zajišťujeme moderní služby v domácím prostředí a získáváme finance na projekty pro seniory.
Naše hlavní hodnoty:
Provázíme stárnutím a propojujeme generace.
Nejste si úplně jistí, jak si naši práci konkrétně představit?
Možná máte pocit, že třeba vaše babička pomoc nepotřebuje a má se dobře, tak proč to celé děláme? Představte si tuto situaci:
Vaše osmdesátiletá babička bydlí sama ve svém bytě a je samostatná. Najednou se ale její zdravotní stav rychle zhorší, je hospitalizovaná v nemocnici. V nemocnici zůstat nechce a ani nemůže, nechce ani opustit svůj byt a jít do domova pro seniory. Ani vy to nechcete, ale nevíte, co máte dělat.
Dokážete se o ni postarat u vás doma? Co to obnáší? Na jakou podporu máte nárok? Kde o ni požádáte? A co vaše práce? Rádi vám budeme oporou a celým procesem vás provedeme tak, abyste to zvládli.
Teď si představte trošku jiný scénář. Vy v něm nejste. Osmdesátiletá babička nemá rodinu. Chtěla by žít doma, ale doteď nedostávala žádnou podporu, žila jen ze svého malého důchodu. Najednou má chodit po doktorech, ale přitom už jí nohy neslouží, má brát spoustu drahých léků. Zařídit příspěvek na bydlení u místního úřadu je pro ni nemožný úkol. Nemocnice nebo praktický lékař nás na ni upozorní, my ji zkontaktujeme a o všechno se postaráme. Oběháme úřady a zařídíme příspěvky, aby to finančně zvládla. Objednáme sanitku na vyšetření, vyzvedneme léky, požádáme o pečovatelku nebo asistenta, a taky si s ní o všem popovídáme. Pokud bude třeba, zařídíme také pomůcky nebo úpravy bytu tak, aby mohla žít doma.
Situace některých seniorů není jednoduchá. Pokud člověk není v podobné situaci, těžko se do ní vžívá. Ale příběhy našich klientů nám ukazují, že naše práce má smysl a že je potřebná. Nikdo jiný ji tímto způsobem nedělá. Děkujeme vám, že jste v tom s námi.
Sídlo společnosti: Španělská 770/2, 120 00 Praha 2
E-mail: [email protected]
Tel.: +420 725 692 170
a každý měsíc srdečně pokračujeme! ❤